Monday 4 June 2012

Reaksi Artikel NST: Kisah si Kemaruk Jawatan KPPA

Kami para bloggers juga terkejut bila terbaca dalam artikel NST bahawa KPPA dipaksa lepaskan jawatan dan penggantinya ialah Dato Madina. Benarkah begitu?

Siapa yang paksa? Gila kah orang yang paksa dekat dengan PRU? Kenapa bodoh sangat paksa waktu ini? Confirm akan menang PRU kah ini macam machaaa... Nanti kita akan huraikan teori panas ini..

 
Don't play play haaaa...


Kita terdengar Dato Madina dah canang beliau akan jadi KPPA sejak Tan Sri Ismail Adam akan tamat kontrak sebagai KPPA lagi. Dah hampir dua tahun lepas tu. Pada masa itu beliau sering memberi peringatan kepada pegawai-pegawainya bahawa beliau bakal jadi KPPA kelak. hahaha... Dah lama kemaruk jawatan KPPA rupanya ye Dato?

Apa istimewanya Dato Madina? Kita pernah berbual dengan bekas pegawai-pegawainya dan kesemua mereka memberikan pandangan negatif terhadap beliau.

"Ramai pegawai kanan tak tahan dengan perangai dan karenah beliau" ujar mereka.

Apa istimewanya beliau jika begitu? Setakat menguruskan kementerian yang kecil yang mempunyai banyak agensi luar tidaklah dilihat terlalu mencabar. Adakah kerana kecekapan beliau menguruskan geran-geran penyelidikan yang diagihkan kepada kroninya termasuk KSN maka beliau menjadi pooojaaan hati KSN?

Jika para pegawai di kementerian kecil seperti MOSTI pun tidak tahan dengan karenahnya, apatah lagi 1.4 juta penjawat awam. Bagaimana dengan cuepacs pula nanti?

Beliau ini pun mempunyai darah kacukan kerana dilahirkan di China. Sama juga ciri-ciri bakal KSN suami isteri mamak itu ye. Sangat cantik cadangan KSN. 1Malaysia nampaknya. KSN mamak, KPPA pula kacukan Cina. Yang jadi mangsa dan kuli batak ialah Melayu.

Oh tapi apa KSN Sidik Hasan kisah. KSN kan cakap dia bukan Melayu dan tidak mahu menjadi lebih Melayu dari Melayu. Apa komen PERKASA?


P/s: Aper citer skandal Dato di Wisma Putra dahulu? jeng jeng jeng...






No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.