Thursday 22 November 2012

Apa Khabar Sidik Hasan?


Sedutan petikan dari blog: 



SKANDAL TERBARU!!! Anak Sidek Hasan bakal terima untung RM 70 Juta setahun



17 JULAI — Seronok jika menjadi orang penting dalam sebuah kerajaan yang mengamalkan kronisma seperti di negara ini. Salahlaku pun boleh dilakukan kerana penggubal dasar dan pelaksana melakukan kerja yang sama dan tidak ada pihak lain yang boleh melakukan “check and balance” terhadap mereka. Tidak ada apa-apa yang boleh menegah mereka melakukannya kerana penggubal dasar yang sepatutnya memerhatikan pelaksana melakukan kerja yang baik, sekarang sedang bersekongkol untuk melakukan kerja hina itu bersama-sama.

Anak-anak kepada pemimpin dan orang besar yang bergelar dan bernama lah yang mendapat keuntungan besar dan labanya dalam sistem kronisma yang berlarutan dalam pimpinan negara pada masa kini. Suzi Suliana, anak kepada bekas Ketua Setiausaha Negara, Sidek Hasan adalah di antara yang sangat beruntung kerana pengaruh dan kuasa dalam sistem kita ini.


Suzi Suliana, anak kepada bekas Setiausaha Negara, Sidek Hasan yang kini menjadi Pengerusi Petronas adalah salah seorang yang mendapat laba kekayaan melalui perniagaan yang “monopolistic” apabila beliau telah mendapat anugerah membekalkan tenaga solar yang di berikan oleh Sustainable Development Authority of Malaysia (SEDA) dan Suliana dijangka akan menerima keuntungan sebanyak RM70 juta setahun sebagai pembekal 32 peratus tenaga solar kepada keperluan negara.

Suliana tidak mungkin dengan mudah mendapat keistimewaan ini jika bapanya Sidek Hasan hanyalah seorang pemandu lori FELDA Angkut yang membawa minyak kelapa sawit ke kilang-kilang penapis FELDA di Jengka Pahang. Walaupun 12 syarikat yang berkaitan dengan Suzi ini hanya ditubuhkan dua tiga minggu sebelum tamat tempoh permohonan itu, Suzi telah mendapat begitu besar laba daripada kedudukan bapanya yang menjadi Ketua Setiausaha Negara. 
_________________________________________________________________________________________

Komen kami: Patutkah orang yang pengerusikan SBPA jadi Pengerusi Petronas tapi ahli mesyuarat SBPA ditamatkan perkhidmatan?






No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.