Sunday 10 June 2012

Kenapa KSN nak sangat luluskan SBPA?


Semalam kita para bloggers Putrajaya bertemu dan berbincang mengenai pakcik KSN yang dikhabarkan nak sambung kontrak KSN dengan mengkambinghitamkan KPPA. KSN cakap SBPA salah KPPA seorang sedangkan KSN yang pengerusikan mesyuarat SBPA sejak 2007 mengguna pakai cadangan HayGroup di mana Tan Sri Ismail Adam kini menjadi penasihat 25 percent nya. Tak habis-habis lagi kah dendam kesumat KSN?

Oleh kerana KSN masih nak sambung kontrak dengan kambinghitamkan KPPA, mari kita lihat teori berikut:

Teori 1:
KSN sedang bina banglo berharga hampir RM3juta di Putrajaya. Dah siap pun tapi KSN tak reti nak keluar dari kuarters KSN tu. Jadi loan KSN masih banyak belum dilangsaikan.

Ini bukan banglo baru KSN. Tapi rumah di Taman KSN Kadok di Kelantan. KSN Kadok? hehehee


Teori 2:
Anak KSN akan melanjutkan pengajian ke luar Negara iaitu ke UK, iaitu Negara pilihan anaknya sendiri walaupun anak KSN tidak layak sebab ranking semasa penilaian adalah paling bawah. Ikutkan ranking tu patut masuk IPT dalam Negara je la tapi sebab anak KSN… Cuba kalau anak kita, dapatkah ke luar Negara dengan pilihan Negara sendiri kalau ranking paling bawah? Jangan harap! Jadi sudah pasti KSN memerlukan perbelanjaan yang besar untuk tanggung anaknya kelak yang dijangka akan ke luar Negara pada tahun hadapan.

Anda ingin ke UK tanpa perlu bersusah payah seperti saya? Jadilah anak KSN


Teori 3:
Isteri KSN tidak berkerja. Sedangkan isterinya mengamalkan gaya hidup mewah dengan handbag dan pakaian mahal-mahal walaupun berasal dari kampong je. Jadi sukar untuk KSN tanggung loan rumah, perbelanjaan isterinya dan anaknya belajar ke luar Negara kelak.

Pandanglah lihatlah rantai, handbag dan baju I...

Penyelesaian:

Jadi apa penyelesaian untuk selesaikan loan rumah dan tanggung anaknya ke luar negara? Selain dari menyuruh menantunya 'orang putihnya' meminta projek kerajaan, KSN pun luluskan SBPA disaat hampir dengan persaraannya. Sedangkan pada 2008 dan 2010, KSN yang cadang pada Mesyuarat Kabinet supaya SBPA ini ditangguhkan. Kenapa tidak ditangguhkan pada kali ini di waktu hampir persaraan KSN dan hampir PRU? Supaya KSN dapat gaji yang lebih tinggi, maka boleh dapat pencen yang tinggi dan ganjaran kontrak sebagai KSN yang lebih tinggi selepas diselaraskan menggunakan kiraan formula gaji SBPA.

Selain itu KSN dapat gunakan isu SBPA ini untuk kambinghitamkan KPPA (yang dikatakan calon menggantikan KSN) dan meminta sambung kontrak KSN. Tapi KSN lupa kuasa Allah SWT.. Penjawat awam kini nampak bahawa KSN yang terlibat sepenuhnya dan bersalah dalam SBPA.

Perlu diingat sekali lagi bahawa KSN yang pengerusikan mesyuarat pembentukan SBPA ini sejak 2007 di mana KPPA pada ketika itu ialah Tan Sri Ismail Adam. KPPA Tan Sri Abu Bakar hanya meneruskan apa yang telah dibuat sejak 2007 dan yang telah diluluskan kerajaan pada 2008 dan 2010.

Seperti yang kita cakap, segala info di blog ini berdasarkan fakta. Jangan sampai kita dedahkan dokumen-dokumen sulit bagi menguatkan hujah kita untuk menangkis fitnah dan sikap tidak bertanggungjawab KSN yang serba tidak tahu!

Ini zaman teknologi maklumat. Maklumat boleh tersebar dengan cepat. Apa yang KSN buat semuanya sedang diperhatikan. Cukup-cukuplah wahai KSN. Anda memalukan institusi KSN juga sebenarnya dengan menampakkan kelemahan dan kebodohan yang jelas lagi nyata sebab penjawat awam kini tidak bodoh untuk membuat penilaian!

Jadi kerajaan yang mendengar denyut nadi rakyat, di manakah keadilannya di sini untuk lanjutkan kontrak KSN dan kambinghitamkan KPPA? Apakah kerana KSN mempunyai akses untuk bertemu PM setiap hari, maka PM lebih mudah percaya KSN sedangkan penjawat awam nampak KSN sebenarnya 'musang berbulu ayam' dalam kerajaan dan paling tidak boleh dipercayai!



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.