Thursday 19 April 2012

Usah politik isu naik gaji?

Dari akhbar Harian Metro
13 April 2012

Usah politik isu naik gaji
SHAH ALAM: Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) berharap pihak tertentu tidak terus mempolitikkan kenaikan gaji baru penjawat awam di bawah Sistem Saraan Malaysia (SSM) selepas kerajaan bersetuju menambah baik sistem itu, baru-baru ini.
Setiausaha Agungnya, Lok Yim Pheng, berkata mempolitikkan isu kenaikan gaji oleh pihak tertentu hanya mengundang kekeliruan kepada masyarakat terutama penjawat awam.
Beliau berkata, pelarasan gaji mengikut SSM antara tujuh hingga 13 peratus bagi semua gred penjawat awam dibuat kerana kerjasama baik dijalin antara Cuepacs dengan kerajaan Pusat.
“Cuepacs berharap tiada lagi pihak mempolitikkan isu SSM dan isu skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA),”katanya.
________________________________________________________________________

Komen kita:

Satu kenyataan yang bagus untuk lepas tangan selepas jahanamkan SBPA dan bagi SSM Plus yang teramat JAHANAM.

Siapa yang mula POLITIKKAN SBPA dulu? Bukankah CUEPACS?

Siapa yang POLITIKKAN SBPA dengan canangkan seMALAYA bahawa mereka tidak dirunding sewaktu nak buat SBPA sedangkan YAB PM sendiri jawab dalam Parlimen bahawa 13 KALI PERUNDINGAN telah dibuat? Bukankah CUEPACS?

Siapa yang POLITIKKAN SBPA dengan mengatakan bahawa beliau TIDAK TAHU MENAHU TENTANG SBPA sedangkan beliau pengerusikan mesyuarat SBPA? Bukankah KSN?

Siapa yang POLITIKKAN SBPA dengan salahkan KPPA dalam isu SBPA bila bertemu penjawat awam semua? Bukankah KSN? (Lelaki dayus saja yang berani cakap belakang!)

Sekarang, kenapa CUEPACS minta jangan politikkan isu gaji ini? Kenapa sewaktu SBPA dulu tidak keluar kenyataan sebegini?

Sebab KSN dan Presiden CUEPACS hendak jadikan senjata untuk sambung kontrak dan jadi Senator?

Kini bila semuanya telah jahanam akibat permainan politik KSN dan Presiden CUEPACS, apa yang KSN dan Presiden CUEPACS buat? Semua lepas tangan!

Sekarang, KSN sibuk kambing hitamkan KPPA untuk KSN sambung kontrak. Presiden CUEPACS pulak asyik sibuk ajak orang sertai koperasi!

Jadi jangan salahkan penjawat awam bila POLITIKKAN ISU GAJI ini sebab KSN dan Presiden CUEPACS yang ajar dan benarkan selama ini!

Terima kasih KSN dan Presiden CUEPACS kerana mengajar kami untuk mempolitikkan isu gaji ini!

Nantikan hasil permainan politik ini semasa PRU nanti!









No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.