Tuesday 1 May 2012

Masihkah Kau Ingat: 8 Ogos 2011

Kita dimaklumkan tarikh ini merupakan mesyuarat terakhir ahli Jawatankuasa Pembentukan SBPA bersama KSN sebelum dibawa untuk kelulusan Kerajaan.

Semasa mesyuarat berkenaan kita dimaklumkan bahawa KSN ada komplen pasal gaji pegawai di PEMANDU. KSN cakap gaji pegawai di PEMANDU agak tinggi sedangkan kerja yang dibuat oleh mereka adalah sama seperti apa yang dibuat oleh penjawat awam. Yang menariknya kita ketahui KSN sangat rapat dengan Menteri PEMANDU Datuk Seri Idris Jala. Kenapa KSN boleh cakap begiut? Tapi bagi yang kenal KSN memang tidak terkejut dengan sikap KSN yang suka tikam dari belakang.

Itu la perangai KSN sebenar. Depan cakap lain, belakang cakap lain. "Bila berdepan, pijak semut pun tak mati. Tapi bila belakang, KSN akan pijak gajah sampai mati"

Sebab tu kita pun hampir terpedaya dan bersimpati dengan KSN bila mana KSN jumpa kita dan maklumkan KSN tidak tahu apa-apa dan tidak terlibat dalam membuat SBPA. Nampak seperti KSN teraniaya! Tapi rupanya kau PENIPU BESAR wahai KSN! Kau yang menganiaya orang!

Jangan ingat penjawat awam kini semua BODOH!. Teknologi sekarang makin canggih. Kalau di Cherok Paloh mungkin KSN boleh tipu orang kampung.

Antara kata-kata KSN : 

"People in public service get less from what we get now. Even at work now people in PEMANDU work as we are, have equal work as we are but they get better deal right? I honestly feel by many of us we deserve better pay then for what they are getting"






Wah. Dah hentam PEMANDU pulak ye KSN. Masa bila KSN cakap ni? Kepada siapa? Hanya KSN yang boleh jawab. Kita akan kupas mengenai PEMANDU bila dapat maklumat yang secukupnya kelak.

Jadi tak perlulah KSN cakap tidak tahu menahu dan tidak terlibat dalam SBPA!. Makin kita dengar makin kita menyampah seolah-olah penjawat awam ini mudah ditipu!


SBPA: Sidik Berhenti Pegawai Aman.
SSM: Sidik Suka Menipu

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.