Thursday 3 May 2012

KSN menghadap Seri Paduka Baginda Yang diPertuan Agong hari ini untuk minta sambung kontrak?

Kita baru menerima berita seperti di atas. KSN cuba untuk minta sambung kontrak melalui talian hayat terakhir iaitu ISTANA. Atau mungkinkah KSN mahu kambing hitamkan orang lain dengan menggunakan pengaruh ISTANA supaya KSN senang sambung kontrak? Moga-moga ISTANA bersih dari permainan politik kotor KSN!

Seperti mana dimaklumkan dalam entry terdahulu, menghadap Seri Paduka Baginda Yang diPertuan Agong merupakan teknik istimewa KSN untuk sambung kontrak. Teknik inilah yang digunakan pada tahun lepas apabila YAB PM tidak mahu sambung kontrak lagi. Kini KSN cuba guna taktik sama lagi...

Kita dimaklumkan YAB PM tidak mahu menyambung kontrak KSN lagi. Tapi memandangkan loan banglo KSN banyak lagi belum dibayar, menantu orang putih KSN belum jadi jutawan dari projek kerajaan yang sedang diminta dari kementerian/Unit Penswastaan terkenal dan anak KSN yang belum dapat pergi ke UK untuk lanjut pelajaran, maka KSN amat berharap agar kontraknya dapat disambung. Jadi KSN gunakan talian hayat terakhir.

Kita telah menghantar isyarat jelas kepada KSN jika KSN sambung kontrak lagi, Putrajaya akan jatuh ke tangan pembangkang. Tinjauan pendapat di penghuni kuarters Putrajaya terkini menunjukkan 65% penghuni telah memihak ke pembangkang! Ceramah atau kuliah di surau-surau Putrajaya banyak diisi dengan ceramah dari PAS! KSN sedarkah ini semua?

Jika benar KSN mementingkan negara melebihi kepentingan peribadi, maka KSN sepatutnya SEGAN untuk minta sambung seperti mana KSN SEGAN minta bonus pada tahun 2007.

Apakah tindakan KSN yang menghadap Tuanku Agong pada tahun lepas (dan pada tahun ini jika betul) untuk meminta sambung kontrak boleh dikira sebagai menikam belakang YAB PM? Tapi biasalah KSN si lidah biawak. Dia buat takpa, orang lain buat akan dikenakan tindakan.

Oh, kita terlupa yang KSN memang suka tikam belakang. Apa sangatlah menikam YAB dari belakang kan? Malang sungguh penjawat awam memiliki KSN yang suka menipu dan penting diri sendiri..

"Tolonglah sambung kontrak patik Tuanku. Banyak lagi projek kerajaan menantu patik tu nak mintak"

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.