Tuesday 19 February 2013

Kisah Pelaksana Tugas KPPA 3

Oleh kerana si pelaksana tugas KPPA ni asyik cari kesalahan orang bawahan, maka kita ingin tanya kepada si pelaksana tugas KPPA sekarang ini:
  • Bagaimana anak si pelaksana tugas KPPA ini boleh jadi PTD? Dengan siapa anaknya interview?
Kita dimaklumkan bahawa anak beliau masuk jadi PTD ikut jalan belakang melalui kawan rapatnya si Misai Putrajaya sewaktu si pelaksana tugas KPPA jadi Pengarah Bahagian di JPA dan si Misai Putrajaya pula merupakan 'de facto' Pengarah Servis JPA.

Kita dimaklumkan tiada temuduga pun dibuat terhadap anak si pelaksana tugas KPPA ini. Pelantikan diuruskan senyap-senyap oleh si Misai Putrajaya.

Jadi wahai si pelaksana tugas KPPA, bukankah ini salah guna kuasa? Apa guna turunkan tandatangan dalam pekeliling berkaitan disiplin kalau diri sendiri pun tak ada disiplin. Orang lain buat semua salah. Diri sendiri buat tak apa pula ya?

Jadi tak perlu lah asyik cari kesalahan orang bawahan sampai tidak sedar kain sendiri yang terlondeh.

Sebab itu lah si pelaksana tugas KPPA rasa terhutang budi kepada si Misai Putrajaya dan cuba memasukkan si Misai Putrajaya ke dalam JPA semula sebagai Pengarah.

Tapi KSN kita bijak tidak menerima perancangan si pelaksana tugas KPPA ini. Kita harap KSN akan terus berhati-hati dengan perancangan licik si pelaksana tugas KPPA ini.

BERSAMBUNG....





No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.