Sunday 25 March 2012

CUEPACS Dilepaskan Dari Buat Tugas Hakiki?

CUEPACS dikhabarkan telah meminta kebenaran secara bertulis untuk dilepaskan dari tugas hakiki selama setahun kerana ingin menumpukan perhatian kepada tugas kesatuan terutamanya dalam perkara SBPA.

Persoalannya, adakah perlu diberi pelepasan berkenaan? Lagipun SBPA dah dibatalkan.

Nanti pegawai di agensi lain seperti JPA, Kementerian Kewangan, Jabatan Peguam Negara dan lain-lain agensi yang terlibat dengan pembentukan SBPA pun mohon dilepaskan dari tugasan hakiki.

Pihak SPA juga tidak pernah menemuduga calon-calon bagi pengambilan jawatan Presiden CUEPACS. Kita ingin cadangkan agar pihak SPA mewujudkan jawatan khas untuk Presiden CUEPACS dan exco-exconya dan diiklankan kepada orang ramai yang layak untuk memohon jawatan berkenaan. Biarkan mereka membuat tugas hakiki sebagai Presiden dan exco CUEPACS.

Kita ingin melihat apa keputusan KSN dalam perkara ini kerana KSN yang menguruskan permohonan ini.

Mari kita lihat siapa yang akan dikambing hitamkan lagi. Maklumlah, kita dimaklumkan bahawa salah satu punca Presiden CUEPACS menentang habis-habisan SBPA adalah kerana sebagai tanda protes dan menunjukkan ketidakpuasan hati beliau kepada KPPA yang meluluskan pelanjutan kontrak perkhidmatan selama enam bulan sahaja, bukan setahun seperti yang Presiden CUEPACS minta.

OO.. begitu kisahnya...


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.