Thursday 5 April 2012

KSN yang penuh integriti?

Kita sering mendengar seruan KSN agar penjawat awam mempunyai integriti.

Tetapi adakah KSN itu sendiri penuh integriti?

Bagaimana dengan kisah biasiswa JPA untuk anaknya?

Bagaimana dengan kisah pegawai yang diturunkan pangkat kerana tidak melaksanakan urusan kenaikan pangkat doktor yang kebetulan salah seorang ahli keluarga KSn adalah doktor?

Bagaimana dengan kisah program praktikal anak beliau di JPA yang menerima pembayaran elaun sedangkan pelatih lain tidak menerima sebarang elaun?

Bagaimana dengan kisah beliau mahu anaknya buat praktikal di JPA kerana mahu anak beliau jadi PTD sedangkan KSN sendiri sering memperlekehkan PTD?

Bagaimana dengan kisah menantu beliau yang sering meminta projek kerajaan sedangkan KSN keluarkan surat pekeliling yang melarang surat sokongan ahli politik?

Bagaimana dengan kisah Dato' Sri Ir Dr Judin?

Bagaimana dengan kisah KSN tidak tahu menahu dalam SBPA dah salahkan JPA sedangkan beliau pengerusikan SBPA berkali-kali?

Bagaimana dengan kisah KSN lantik Tan Sri Ismail bin Adam sebagai Pengerusi Panel Semakan Semula SBPA sedangkan Tan Sri ismail mempunyai kepentingan dalam SBPA kerana beliau merupakan rakan kongsi HayGroup, perunding yang merangka SBPA sejak 2007?

Bagaimana dengan kisah KSN janjikan kajian semula SBPA tidak akan LESS FAVOURABLE dari SBPA sedangkan SSM Plus cadangan KSN adalah amat teruk!

Banyak lagi sumbangan KSN dalam Perkhidmatan Awam Malaysia yang boleh direnung kita bersama.

Jika semua ini benar, di manakah INTEGRITI KSN?

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.