Tuesday 3 April 2012

PTD yang buat SBPA dan SSM Plus?

Kami menerima kisah menarik seperti di bawah. Mungkin dari seorang PTD:

"Ramai penjawat awam yang menyalahkan PTD dalam kemelut SBPA. Kita tidak nafikan sumbangan PTD dalam perkhidmatan awam Malaysia sama pentingnya dengan penjawat awam lain.

Dalam pembentukan SBPA dan SSM Plus ini, semua pegawai di peringkat Pengurusan dan Profesional tahu PTD turut terlibat selain daripada Pegawai Undang-undang, Pegawai Akauntan, Pegawai Teknologi Maklumat, Penolong Pegawai Tadbir, Pembantu Tadbir dan lain-lain SKIM.

Walau siapa pun yang terlibat, Pengerusi Mesyuarat SBPA dan SSM Plus ialah KSN. Ahli-ahli mesyuarat seperti di atas membuat draf mengikut kehendak KSN sampai KSN puas hati dan luluskan.

KSN sering katakan bahawa beliau BUKAN PTD tetapi KSN UNTUK SEMUA. Maka seringkali PTD diperlekehkan di hadapan skim lain kerana KSN mengaku beliau bukan PTD!

Jadi kesimpulannya, jelas terbukti bahawa SBPA dan SSM Plus ini bukan dibuat oleh PTD tetapi oleh KSN yang tidak mengaku beliau seorang PTD! Malah KSN telah menolak nasihat PTD apabila membatalkan SBPA dan kembali ke SSM Plus yang LESS FAVOURABLE dari SBPA!

Jadi, wajarkah PTD dipersalahkan? Bagaimana dengan ahli mesyuarat yang terdiri daripada SKIM LAIN?"


Buat PTD, teruskan usaha anda.

Buat penjawat awam lain, jangan biarkan si hati busuk memecah belahkan kita semua semata-mata nak sambung kontrak!

p/s : teringat wajah-wajah bos PTD kami yang 'cool' walau sentiasa di asak skim lain.



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.