Tuesday 3 April 2012

KSN berpakat untuk sabotaj SBPA?

Krew kami mendapat jawapan tentang persoalan di atas apabila berbual dengan seorang pegawai senior yang hampir pencen. Beliau maklumkan ada kemungkinan KSN berpakat dengan CUEPACS dan Pegawai Pengurusan Tertinggi untuk memburuk-burukkan SBPA. Jika berjaya menguburkan SBPA, pasti KPPA pun 'terkono' dan peluang KSN untuk sambung kontrak adalah cerah!

Yang pertama sekali KSN berpakat dengan CUEPACS untuk besarkan isu ini di media walau KSN tahu (atau mungkin TAK TAHU seperti biasa) satu MoU telah ditandatangani antara CUEPACS dan JPA untuk selesaikan semua masalah secara dalaman. "Kalau tiada 'God Father' belakang CUEPACS, takkan CUEPACS boleh bertindak sejauh itu" ujar beliau. Betul juga tu.

Kedua, KSN berjaya lantik Tan Sri Ismail Adam (TSIA) yang memang seorang pendengki dan suka aniaya penjawat awam semasa jadi KPPA dulu. TSIA semasa jadi KPPA memang ramai juga ditamatkan pemangkuan dan di hantar ke 'kolam'. Maka TSIA yang memang anti KPPA itu telah sering bertemu dengan YAB PM dan buruk-burukkan SBPA. Sedangkan kita mula nampak bahawa SBPA ini dimulakan sewaktu zaman TSIA jadi KPPA lagi pada tahun 2007! Dan lupakah TSIA, HayGroup yang TSIA merupakan rakan kongsinya sekarang, adalah merupakan perunding yang membuat cadangan gaji seperti mana dalam SBPA!

Ketiga, mana-mana KSN pergi dalam sesi bertemu penjawat awam di seluruh Malaysia, KSN akan cakap beliau TIDAK TAHU MENAHU BERKENAAN SBPA dan maklumkan JPA PANDAI-PANDAI BUAT SENDIRI SBPA. KSP juga turut diheret dalam kemelut SBPA ini dengan mengatakan KSP TIDAK TAHU BAJET SBPA. Wahai KSN budiman, jika KSP tidak tahu bajet, bagaimana YAB PM boleh umumkan pembentukan SBPA dalam Bajet 2012?

Keempat, dalam mesyuarat Kabinet, pegawai senior berkenaan maklumkan ada Menteri beritahu beliau bahawa KSN sering burukkan SBPA dan mengatakan TIDAK TAHU MENAHU TENTANG SBPA!

Akhirnya usaha KSN ini telah berjaya menonjolkan bahawa KSN seorang yang suci, beriman dan tidak bersalah dalam SBPA ini. Sebaliknya KPPA yang terpalit najis dalam kemelut SBPA. Integriti lah katakan.....

Mungkinkah.... ???
 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.